רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


פרשה בספר בראשית | פרשה בחומש בראשית תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה פרשה בספר בראשית. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "פרשה בספר בראשית" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה פרשה בספר בראשית בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

הקדמה:

ספר בראשית, הידוע גם בשם "חומש בראשית", מהווה את הספר הראשון בחמישה חומשי תורה (ה -Pentateuch). על פי המסורת היהודית, משה רבנו כתב אותו בהשראת ה'. ספר זה נושא חשיבות רבה הן ביהדות והן בנצרות, ומציג תפיסה ייחודית של בריאת העולם על ידי אלוהים אחד, תוך הדגשת ערכים כמו מוסר, צדק, משפחה ואמונה.

מבנה הספר:

ניתן לחלק את ספר בראשית לשני חלקים עיקריים:

  • חלק ראשון (פרקים א'-י"א): מתמקד בבריאת העולם ותחילת ההיסטוריה האנושית. פרק א' מתאר את בריאת העולם בשישה ימים, תוך הדגשת סדר, תכנון והרמוניה וביום השביעי, שבו שבת ה' ממלאכתו, וקידש אותו. פרק ב' מתמקד ביצירת האדם, גן עדן וחטא עץ הדעת. פרקים ג'-ד' מתארים את סיפורי קין והבל, אדם וחוה, ודור אנוש מושחת שהביא למבול. נח ובניו ניצלים מהמבול ומתחילים מחדש.

  • חלק שני (פרקים י"ב-ל"ה): מתמקד בסיפורים על אברהם ויצחק. סיפורים אלו מציגים דמויות מורכבות, מאבקים אישיים ואתגרים רבים. האל הנהיג את אברהם לצאת מחרן שבמסופוטמיה ולהגיע לארץ כנען, שאותה הבטיח לתת לו ולזרעו. אברהם היה הראשון שקידש את הארץ הזאת על ידי הקמת מזבחות לאל. בגיל מבוגר נולד לו בנו יצחק מרבקה אשתו, למרות שקודם לכן כבר נולד לו בן, ישמעאל, מהשפחה הגר. ה' ציווה על אברהם להרחיק את ישמעאל ובכך ייחד את יצחק להיות יורש הברית האלוהית.

    בשיא סיפור חייו, אברהם עמד בניסיון קשה כאשר האל דרש ממנו לעקוד את בנו יצחק כקרבן, אך בסופו של דבר הסתפק בקרבן צאן. מעשה זה סימל את האמונה העיוורת של אברהם בה'. יצחק בעצמו היה אדם שקט וסביל יותר מאביו. הוא התכוון לרדת למצרים בעת רעב אך נצטווה להישאר בארץ כנען.
   
  • חלק שלישי ( כ"ה-נ'): הסיפור על יעקב ובניו. יעקב היה בנם של יצחק ורבקה, אך לא היה הבכור. כדי לזכות בירושת הארץ המובטחת ובברכת אביו, רימה את אביו יצחק וגנב את ברכת הבכורה מאחיו עשו. לאחר מכן נאלץ לברוח מפני זעמו של עשו אל חרן, שם התגורר אצל דודו לבן והקים את משפחתו מרחל ולאה. בדרכו חזרה לארץ כנען נאבק יעקב במלאך האל וזכה לשם "ישראל" - שפירושו ישר-אל.

    כשחזר לארץ ישראל, יעקב התמודד עם אתגרים רבים. בתו דינה נאנסה על ידי נסיך שכם, ובניו נקמו ורצחו את כל תושבי העיר. מאוחר יותר, בניו מכרו את אחיהם יוסף לעבדות בשל קנאה. בעת רעב קשה, יעקב נאלץ לשלוח את בניו למצרים לחפש מזון, שם הם עברו התעללות מידי יוסף שלא זיהו אותו כאחיהם. בסופו של דבר, כל משפחתו ירדה למצרים להתגורר והואשמו בריגול. לפני מותו, יעקב ברך את 12 בניו וקבע את נחלותיהם העתידיות בארץ ישראל.


חלוקה ספר לפרשות

ספר בראשית טומן בחובו ערכים ותובנות רבות. הוא מדגיש את חשיבות המשפחה, הקשר עם אלוהים והאחריות האנושית. סיפורי האבות מלמדים אותנו על התמודדות עם קשיים, בחירות מוסריות ועל כוחה של האמונה.
ספר זה מחולק ל-50 פרקים ומכיל 1,533 פסוקים. בקריאת התורה החומש מחולק ל-12 פרשות העוקבות אחר התקדמות הסיפור לאורך הדורות:

1. בראשית - בריאת העולם, גן עדן, הדורות מאדם ועד נח
2. נח - המבול, בניין מגדל בבל, עשרה הדורות עד אברהם
3. לך לך - אברהם בארץ כנען, הבטחת הארץ, ברית המילה
4. וירא - בשורת לידת יצחק, סדום ועמורה, עקידת יצחק  
5. חיי שרה - מות שרה, בחירת רבקה כאשתו של יצחק
6. תולדות - לידת יעקב ועשו, גניבת הברכה
7. ויצא - יעקב בורח לחרן, נישואיו ללאה ורחל  
8. וישלח - יעקב חוזר לארץ ישראל, מעשה דינה
9. וישב - מכירת יוסף, מעשה יהודה ותמר
10. מקץ - יוסף פותר חלומות, עלייתו לשלטון  
11. ויגש - המפגש של יוסף ואחיו, ירידת יעקב למצרים
12. ויחי - ברכת יעקב לבניו, ומות יוסף.

לסיכום:

ספר בראשית מתאר בצורה תמציתית את קורות האנושות מבריאתה ועד להיווצרות עם ישראל. הוא עוקב אחר הדמויות המכוננות של האומה - אדם, נח, אברהם, יצחק, יעקב ובניו. דרך סיפוריהם מתוארים אירועים היסטוריים מפתח כמו המבול, בריאת העולם, יציאת אברהם מאור כשדים והגעתו לארץ כנען. במוקד הסיפור עומדים הבחירה האלוהית בזרע אברהם להנהיג עם נבחר, וההבטחות שניתנו לו ולצאצאיו לרשת את ארץ כנען. הספר מסתיים עם מותם של יעקב ויוסף במצרים, בציפייה לקיום הבטחת הארץ בעתיד. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות: נח
תשובה 3 אותיות: מקץ
תשובה 4 אותיות: ויחי (פרשה בחומש בראשית), ויגש, ויצא, וירא, וישב, לך-לך
תשובה 5 אותיות: וישלח
תשובה 6 אותיות: בראשית, חיי שרה, תולדות
תשובה 7 אותיות: 
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות):
ביטויים דומים: פרשה ספר שמותפרשה בספר בראשית 4 אותיות, פרשה בספר בראשית מילון, פרשה בספר בראשית פירוש, שם של פרשה בספר בראשית, פרשה בספר בראשית תשבץ, הפרשה האחרונה בספר בראשית
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו