רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


טיפים לפתרון תשחצים ותשבצים

תשחצים ותשבצים הם לא רק משחקי חשיבה, הם חלק מפעילות מהנה, מאתגרת ומרתקת. תרגילים מנטליים אלו משפרים את כישורי השפה והחשיבה היצירתית שלכם. אם אתם נלהבים מפתרון תשבצים וחידות, הנה כמה טיפים חשובים כדי להבטיח את הצלחתכם:

פתרון תשחצים
העיסוק בפתרון תשבצים ותשבצים משמש פתרון מצוין להעשרת האינטליגנציה האישית ולהמרצת התפתחות המוח. אנשים רבים מגלים את ההנאה והכיף שבפתרון משחקי חשיבה הללו במהלך חייהם.
למי שלא מכיר את התשבצים האלה, הם עשויים להיראות בהתחלה מורכבים כמו השפה הסינית אבל אל תפחדו, עם כמה טיפים וטריקים, אתם יכולים בקלות לפצח אותם ואולי אפילו להתמכר לאתגר! 



השלב הראשוני – פתרו מה שאתם יודעים

התחילו את המסע לפתרון תשבצים על ידי התמודדות עם השאלות הקלות תחילה. לשאלות האלה יש בדרך כלל תשובות שמגיעות אליכם ללא מאמץ. תוך כדי המלאכה, אתם תשימו לב שהתשובות להגדרות אלה ייפתרו מעצמן כאילו שנשלפו מהשרוול. מרגע לרגע, אתם תבחינו ברשת התשבצים מתמלאת מה שייספק לכם תחושה של הישג. חשוב לא להתעכב על שאלה ספציפית שאינכם יודעים. במקום זאת, עברו לשלב הבא.

 
שימו לב לרמזים הנמצאים בתוך ההגדרות

במקרים מסוימים, הפתרון שזור בעדינות בתוך השאלה עצמה. הקדישו רגע לעיון מחדש בשאלה, מכיוון שהיא עשויה להכיל רמזים חשובים שיכוונו אתכם לעבר התשובה. בנוסף, עשויים להיות פרטים סמויים המציעים רמזים נוספים המובילים לפתרון.
חשבו על דוגמה זו: אם הגדרת התשבץ נוגעת למקום מסוים בארץ, כמו: "יישוב בעמק זבולון, הוקם בשנת 1925 ונקרא על שמם של קבוצת האנשים שייסדה אותו" -  במידה וידוע לכם שחסידים ייסדו את היישוב, ניתן להסיק ששמו של היישוב הוא "כפר חסידים". 
 
בדקו את המילים המקבילות

במקרים רבים, הגדרות סמוכות יכולות לשמש כ"אור מנחה" לפיצוח פתרון של הגדרה קשה. ככל שתפתרו הגדרות קרובות לזו המציבה אתגר, יחשפו אותיות רלוונטיות, ואלו, יקרבו אתכם לפתרון ההגדרה הקשה לפיצוח. ככל שתצליחו להתמודד עם יותר הגדרות סמוכות, כך יחשפו יותר אותיות, ויספקו מפל של רמזים שפותרים בהדרגה את מורכבות ההגדרה הקשה. 
לכן, כאשר אתה מתמודד עם הגדרה מאתגרת, אל תשתהו זמן רב בניסיון לפצח אותה. במקום זאת, הפנו את תשומת לבכם להגדרות שמצטלבות איתה. לפעמים, אתם עשויים לגלות שבאמצעות פתרון ההגדרות השכנות, אתם תחשפו את כל האותיות הדרושות, ובסופו של דבר הפתרון כולו ייחשף, ללא מאמץ!

 
נווטו בנבכי ההגדרה

הגדרות בתשבץ מופיעות במגוון וורסיות. ברגע שתכירו את רובן, יהיה לכם קל להבין איזה פתרון צריך ליישם בתוך רשת הריבועים.

הגדרות עם מספרים - כאשר הגדרה מופיעה עם מספרים, הכוונה היא שהפתרון מורכב משתי מילים או יותר, והמספרים מצביעים על מספר האותיות בכל מילה. לדוגמה, ההגדרה "סטיריקן ומנחה ישראלי (5,5)" פירושה שהפתרון הוא "ליאור שליין".
הגדרות ראשי תיבות - כאשר הגדרה מופיעה עם ראשי תיבות, הכוונה היא שהפתרון הוא ראשי תיבות של מילה או ביטוי. זהו כתיב מקוצר שבו כותבים את האות הראשונה של כל מילה. לדוגמה, ההגדרה "ארגון האומות המאוחדות (ר"ת)" פירושה היא "או"ם".
הגדרות לועזיות - כאשר הגדרה מופיעה התוספת המילה "בלעז", הכוונה היא שהפתרון הוא מילה בלשון זרה. לדוגמה, הגדרה "קצב (בלעז)" פירושה שהפתרון הוא "טמפו" -  המילה Tempo לקוחה מהשפה האנגלית.

אל תקפצו ישר לשימוש בעט! 

הלחץ לפתור כל רמז בתשבץ באופן מיידי יכול להיות מכריע. פותרים ותיקים ממליצים לאמץ גישה סלחנית יותר באמצעות כתיבה עיפרון. הכלי הפשוט הזה מאפשר לכם למחוק ולתקן בקלות כל שגיאה, ולספק סביבה נטולת מתח לניסויים של שיבוץ אותיות. ברגע שאתם כותבים בעיפרון יש לכם את החופש לרשום תשובות פוטנציאליות ללא חשש מקביעה מוצקת של תשובה. 

הנה כמה מהיתרונות של שימוש בעיפרון לפתירת תשבצים:

  • זה מאפשר לכם להיות סלחניים יותר. כשאתם כותבים בעיפרון, אתם לא צריכים לחשוש לעשות טעויות. אתם יכולים למחוק בקלות שגיאות ולנסות אפשרויות חדשות.
  • זה מעודד ניסוי וטעייה. כשאתם יכולים למחוק בקלות, אתם יותר מוכנים לנסות אפשרויות שונות. זה יכול לעזור לכם למצוא פתרונות יצירתיים יותר.
  • זה יכול לעזור לכם לזכור יותר פתרונות. כשאתם כותבים בעיפרון, אתם יותר מעורבים בתהליך הפתרון. זה יכול לעזור לכם לזכור את הפתרונות שאתם מוצאים.

ניחוש !

תשבצים דורשים לעתים קרובות אמונה. כשאתם מתמודדים עם רמז מאתגר, אל תהסס לנחש ניחוש מושכל. פותרים מנוסים מבינים שניחוש אסטרטגי יכול לפתוח אפיקים חדשים לפתרון רמזים סמוכים. גם אם הניחוש הראשוני שלכם לא נכון, תהליך הביטול והאותיות שנחשפו יכולים להציע תובנות חשובות לחידוד הגישה שלכם. אימוץ רוח הניסוי יכול להפוך תשבץ מרתיע להרפתקה מרתקת ומטלטלת.


לסיכום

שליטה באמנות פתרון תשבצים כרוכה בשילוב של אסטרטגיה, סבלנות וקצת יצירתיות. בין אם אתם חובבים, פותרים מתחילים או מנוסים, העצות האלה מטרתן לשפר את חווית הפתרון שלכם. מהתמודדות עם רמזים למלא את החסר בשלב מוקדם ועד לאימוץ הכוח של ניחושים מושכלים.
זכרו! פתרון תשבצים אינו רק מבחן של אוצר מילים, זהו מסע של משחקי מילים. אז, בפעם הבאה שתצאו להרפתקה בתשבץ, חמושים בתובנות הללו, אולי תוכלו לנווט את הרמזים בביטחון ולחשוף את המילים הנסתרות שמביאות את רשת  התשבץ לביות מלאה באותיות עד אפס מקום !

12 תגובות:

  1. הי מיכל. הפתרונות נמצאים במסד הנתונים של האתר.
    לחצי בראש הדף על "חיפוש", והקלידי את ההגדרה שאת רוצה למצוא.
    במילון הפתרונות שלנו, אנחנו מנסים לספק את כל התשובות האפשריות להגדרה. בהצלחה !

    השבמחק
  2. קולט בשכלו בקלות? 2 מילים. 4 5 אותיות.
    לא מצאתי תשובה אצלכם. תודה

    השבמחק
  3. חברה שבדית ליצור רכבים

    השבמחק
  4. מה בנוגע לתמונות שאני לא מכיר

    השבמחק
  5. חסרה תשובה ל-"עקד",שצ"ל: בעל חיים שצבע קרסוליו שונה מצבע שאר גופו,
    המקור: בראשית ל'

    השבמחק

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו