רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


איך לבנות תשבץ?

איך לבנות תשבץ או איך בונים תשבץ ??

תשבצים הם תחביב של רבים במשך מאות שנים – מאז תחילת המאה ה-20 למעשה. חובבי תשבצים סבורים כי הם היו קיימים אפילו לפני כן, ופשוט לא תועדו בהיסטוריה. בכל מקרה, זה לא סוד שתשבצים הפכו לבילוי מועדף עבור מיליוני אנשים בכל רחבי העולם. מכורי תשבצים רבים רוצים ללמוד ליצור תשבצים משלהם למטרות שונות, כמו לשימוש אישי, משחקי חברה למסיבות, או אפילו למטרת השלמת הכנסה על-ידי שליחתם לעיתונים ומגזינים שונים. לא משנה מה הסיבה שלכם לרצות ללמוד לבנות תשבץ משלכם, הנה כמה טיפים שילמדו אתכם איך המקצוענים עושים את זה!

גודל התשבץ

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות כאשר אתם בונים תשבץ, הוא להחליט מה יהיה הגודל שלו. החלטה זו צריכה להתבסס על איך אתם מתכננים להשתמש בתשבץ, כמו גם אם אתם משתמשים בתוכנה או אתר אינטרנט שיעזרו לכם לעצב אותו. מדוע התכניות שלכם לשימוש בתשבץ חשובות? ובכן, אם אתם בונים אותו לשימוש אישי, או אפילו כדרך ייחודית לארח מסיבה או קבוצה של אנשים, מותר לכם להתגמש קצת יותר בגודל התשבץ, מאשר אם תשלחו אותו להוצאה לאור. לרוב העיתונים והמגזינים שמפרסמים תשבצים יש גודל סטנדרטי שהם יקבלו – כל תשבץ גדול או קטן מהסטנדרט ככל הנראה לא יתקבל. בנוסף, הכלים בעזרתם תבנו את צורת התשבץ חשובים. אם אתם יוצרים את התשבץ בעצמכם, אז יש לכם את החופש לעשות אותו גדול או קטן כפי שתרצו. לתכנות ואתרי אינטרנט מסוימים המסייעים לבנות תשבצים, יש בדרך כלל גודל מקסימלי איתו אפשר להשתמש.

צרו נושא לתשבץ ורשימת מילים

לאחר שהחלטתם על הגודל הרצוי לתשבץ, תוכלו להתחיל ליצור רשימת המילים. רשימת המילים היא אוסף המילים והביטויים שמשמשים כפתרונות בתשבץ. בדרך כלל, המילים האלה סובבות סביב נושא עיקרי, כגון פרחים, מכוניות, אתרי נופש וכן הלאה. יוצרי תשבצים רבים קוראים לתשבץ על שם הנושא שלו, או משתמשים ברשימת המילים של התשבץ כרמזים לנושא.

מקמו את המילים במשבצות

לאחר שיצרתם את רשימת המילים, מקמו אותן בתוך המשבצות. זה יעזור לכם לבחור את הדרך הטובה ביותר לחבר את כולן יחד במבנה הנכון, כמו גם לתת לכם מושג כמה ריבועים שחורים יהיו בתשבץ. הקפידו לפצל את הרשימה ולשים בתשבץ מילים במאוזן ובמאונך.

מספרו את הפתרונות במשבצות

מספרו את המשבצות, כך שההתחלה של כל מילה בתשבץ מקושרת למספר. זכרו כי מספר אחד יכול לשמש פעמיים! זה מה שיאפשר לכם להשתמש באותו מספר לתשובה אנכית ולתשובה אופקית. למשל – 4-מאוזן, 4-מאונך.
שימו לב כי אם אתם משתמשים בתוכנה כדי לבנות את התשבץ, היא ככל הנראה תעשה את המשימה הזו עבורכם באופן אוטומטי. 

צרו את רשימת ההגדרות

לאחר שתשלימו את המטלות שלעיל, תהיו מוכנים ליצור את הרמזים עבור כל אחת מהמילים ברשימה. למרות שיש תכנות שיכולות להשלים משימה זו עבורכם באופן אוטומטי, זו לא דרך מומלצת. הסיבה לכך היא כי תכנות זמינות רבות ישתמשו ברמזים קשים מאוד עבור רשימת המילים. אומנם אתם רוצים שהתשבץ יהיה מאתגר, אך אתם לא רוצים לעשות אותו קשה מדי לפתירה. רצוי שתכתבו בעצמכם את הרמזים, ההגדרות למילים, כדי שתוכלו לאזן את רמת הקושי, וכך לשלב בתשבץ רמזים קלים עם רמזים מאתגרים.
כאשר אתם יוצרים את רשימת ההגדרות, זכרו למספר כל רמז עם התשובה המתאימה לו בגוף התשבץ. למשל, אם התשובה ל- 1-מאוזן היא "צבעוני", ההגדרה התואמת ל- 1-מאוזן תהיה "פרח בר מוגן". 

עותקי תשבצים ריקים ומקרא פתרונות

כעת, לאחר שהשלמתם את כל הצעדים הנ"ל, אתם יכולים להתחיל להדפיס עותקים ריקים של התשבץ שיצרתם, שכוללים בתוכם רק את המשבצות הממוספרות והמשבצות המושחרות, יחד עם רשימת ההגדרות. הקפידו לשמור עותק של התשבץ הפתור, שישמש אתכם כמקרא פתרונות כאשר תבדקו את תשובותיהם של הפותרים! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו