רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


יישוב בשרון | ישוב בשרון תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה יישוב בשרון. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "יישוב בשרון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה יישוב בשרון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא

האזור הגיאוגרפי הנודע כ"השרון" הוא חבל ארץ ייחודי במרכז ישראל. הנמתח לאורך מישור החוף התיכון, גבולות השרון נמשכים מנחל אלכסנדר בצפון ועד נחל הירקון בדרום, מהים התיכון במערב ועד רכס השומרון במזרח. המרחב הפורה והמגוון הזה היה מוקד להתיישבות עוד מימי קדם, וממשיך לשמר מורשת עשירה של חקלאות, תרבות עממית וחיי קהילה איכותיים. היום, השרון נחשב לאחד האזורים הכלכליים החשובים במרכז הארץ, תוך שילוב מוצלח בין מסורת לבין חדשנות.

ערים מרכזיות

מבין הערים המרכזיות באזור השרון בולטות נתניה ורעננה. נתניה, ששוכנת על חוף הים והיא העיר השישית בגודלה בישראל, מונה כ-225,000 תושבים ומשתרעת על שטח של כ-59 קמ"ר. לנתניה מרכז עירוני פעיל, חופי רחצה מהיפים בארץ, אתרים היסטוריים ומגוון עשיר של מוקדי בילוי, תרבות ופנאי. ממוקמת מזרחית לנתניה, רעננה היא עיר צעירה ומבוססת, הידועה כ"עיר הפרדסים". רעננה מונה כ-70,000 תושבים על שטח של קרוב ל-9 קמ"ר. העיר מתהדרת בפארקים רבים, מרכז עירוני צומח עם מגוון של מסעדות ובתי קפה, ומרכז תרבות חדש. שתי הערים הגדולות הללו משמשות מוקדי משיכה לתושבי האזור ומעניקות לו תוויות חשובות.

יישובים קהילתיים

הרוח הכפרית בשרון באה לידי ביטוי בין השאר ביישובים קהילתיים רבים הפזורים ברחבי האזור. דוגמאות בולטות הן אבן יהודה, כפר שמריהו ותל מונד. 
בשמחה, להלן פירוט נוסף על כל אחד מהיישובים:

אבן יהודה

המושבה הוקמה בדצמבר 1932 על שטח של 5,000 דונם. בשנים הראשונות התמקדו המתיישבים בייבוש ביצות ונטיעת פרדסים. במלחמת העולם השנייה, כשהפרדסנות כשלה, התפרנסו מגידול עיזים, לולים וירקות. בתחילת שנות ה-50 הוכרזה כמועצה מקומית והצטרפו אליה כפר צור ותל-צור. במהלך השנים קלטה גלי עלייה ממדינות צפון אפריקה ותימן. כיום מונה אבן יהודה כ-13,000 תושבים ומתאפיינת באופי כפרי ירוק עם רבדים שונים של אוכלוסייה.

תל מונד (יישוב בשרון)

הוקמה כמחנה עבודה בשנת 1929 על ידי חברת "מטעי ארץ ישראל" בראשות לורד מונד לצורך נטיעת פרדסים. בית המחנה הראשון והמגדל שימשו כמוקד להתיישבות. בהמשך נבנו שכונות למגורי העובדים. לאחר קום המדינה הוקמה מעברה לקליטת עולים חדשים. התהליך התרחב באופן מבוקר כדי לשמר את האופי הכפרי. כיום מונה תל מונד כ-16,000 תושבים ומשלבת מרקם עירוני ושכונות ותיקות לצד שכונות משפחתיות חדשות.

כפר שמריהו

נוסדה ב-1937 כיישוב חקלאי לעולים מגרמניה על שטח של 600 דונם. עד מלחמת העולם השנייה התגוררו בה כ-60 משפחות והשפה הדרית הייתה גרמנית. לאחר המלחמה וחתימת הסכם השילומים עם גרמניה החל תהליך הפיכתה לישוב עירוני יוקרתי כשתושביה נשענו על רנטה גרמנית וזנחו את החקלאות. כיום כפר שמריהו היא אחת הרשויות העשירות בישראל עם אוכלוסייה מבוססת של כ-7,000 תושבים המתגוררים בוילות יוקרתיות.

תיירות

האזור הנפלא של השרון מציע פוטנציאל תיירותי עצום. החופים הארוכים והמרהיבים של הים התיכון, פארקים וגנים לאומיים כמו פארק השרון, ואתרים ארכיאולוגיים כמו תל גדור - כולם ממשיכים למשוך תיירים רבים. בנוסף, ישנם מוקדי תיירות המוסדית הכוללים חוות חקלאיות וסיורים בשדות וגידולי השרון. הכלכלה המקומית נהנית מהתיירות הפנים ארצית והבינלאומית הזורמת לאזור ומציעה אפשרויות רבות ללינה, טיולים, פעילויות שטח ופנאי. ענף התיירות באזור ממשיך להתפתח ולהעניק פרנסה רבה לרשויות וליזמים מקומיים.


חקלאות ויישובים חקלאיים

חלק מרכזי מזהותו של אזור השרון קשור בחקלאות. מאז ימי קדם שימש האזור כמקור מרכזי לתבואה ופרדסים בזכות אדמותיו הפוריות ומקורות המים הזמינים. עד היום, ענף החקלאות במגוון ענפיו ממשיך לפרוח בשרון. רבים מיישובי האזור הם מושבים, קיבוצים ומושבות חקלאיות ותיקות שבהם מתקיימים עדיין חיי החקלאות המסורתיים. דוגמאות ליישובים חקלאיים מרכזיים הם צור משה, בית חרות, בן שמן וגאולים. בחלק מהמושבים התפתחה לצד החקלאות גם תעשייה כפרית קלה, והם מהווים מוקדים כלכליים חשובים. מעבר לפן הכלכלי, החקלאות בשרון היא גם מוקד לשימור מסורת, תרבות כפרית ואורח חיים ירוק ובריא.

אתגרים לעתיד 

בעוד שאזור השרון נהנה מפריחה כלכלית ומצמיחה דמוגרפית, ישנם גם אתגרים משמעותיים שהוא מתמודד עימם. אחד האתגרים המרכזיים הוא הלחץ הבנייני שנוצר על אדמות חקלאיות איכותיות, עקב הביקוש הגובר למגורים וקרקעות תעשייתיות בשל השכנות לגוש דן. יישובים חדשים ואזורים רבים אוכלסו בעשורים האחרונים, ויש חשש לאיבוד שטחים פתוחים ולפגיעה בנופים הכפריים והחקלאיים. אתגר נוסף הוא השמירה על האיזון בין קידום הכלכלה, התיירות והתעשייה לבין שמירה על איכות החיים ועל הייחוד התרבותי והסביבתי של האזור. השרון צריך להתמודד גם עם בעיות כמו תשתיות דרכים ותחבורה מיושנות שאינן עומדות בביקוש ההולך וגובר. ראשי הרשויות השונות באזור עובדים יחד למען שילוב מושכל בין צרכי ההתפתחות לבין הערכים והמשאבים שהופכים את השרון ליעד כה מבוקש למגורים ולפעילות כלכלית. בהצלחה !


מודעות





תשובה 2 אותיות: 
תשובה 3 אותיות: מתן (יישוב קהילתי בשרון, נוסד ב 1995)
תשובה 4 אותיות:
תשובה 5 אותיות: ארסוף, חופית, נירית, קדימה (מושבה בשרון)
תשובה 6 אותיות:  
תשובה 7 אותיות: 
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות):
תשובה של שתי מילים ומעלה: אבן יהודה (יישוב באזור השרון / יישוב בשרון, נוסד ב-1932), בת חן, בת חפר, גנות הדר, כפר שמריהו, עין שריד, צוקי ים, צור יצחק, רמות השבים, שדי חמד, שושנת העמקים (יישוב באזור השרון), תל מונד (ישוב בשרון)

לחיפוש תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

9 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו