רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מחשבה | מחשבות, הרהורים | מחשבה, הרהור תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מחשבות, הרהורים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "הרהור, מחשבה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מחשבה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

חשיבה - עיבוד והבנה של מידע

החשיבה היא תהליך מנטלי מורכב, שבמהלכו אנו עוסקים במידע הנקלט מהסביבה באמצעות החושים או במידע הנשלף מהזיכרון. תהליך זה כולל עיבוד, ארגון והבנה של המידע. באמצעות החשיבה אנו מפרשים את הסביבה שבה אנו חיים, מסיקים מסקנות, פותרים בעיות ויוצרים ידע חדש. היכולת ליצור ולשמר מחשבות פנימיות, ללא תלות מידית בגירויים חיצוניים, מאפשרת לנו לפעול בצורה עצמאית ומותאמת יותר לצרכינו האישיים. בכך, החשיבה מהווה אחד המרכיבים המרכזיים של הפעילות הקוגניטיבית האנושית ומאפשרת לנו להתגבר על מכשולים שונים בדרכנו.

חשיבה באמצעות סכמות ומודלים מנטליים

על פי גישתו של הפסיכולוג הידוע ז'אן פיאז'ה, תהליך החשיבה מתבצע באמצעות צירוף והתאמה בין סכמות - מודלים מנטליים שנוצרים בתהליך הלמידה והניסיון. באמצעות רעיונות, סמלים וייצוגים מנטליים אלה, אנו מעבדים את המידע ויוצרים עמדות, רגשות, דעות ואמונות. זוהי פעילות מורכבת ורב-פנים, שבלעדיה לא יכולה להתרחש למידה משמעותית. מנגד, הגישה ההתנהגותית של הפסיכולוג ב.פ. סקינר רואה בחשיבה התנהגות סמויה או נסתרת, הנשלטת ומעוצבת על ידי אותם מנגנונים סביבתיים כמו שאר סוגי ההתנהגות האנושית.

תפקיד הקשב וזיכרון העבודה בחשיבה

חשיבה מצריכה רמה מסוימת של ריכוז וגיוס של זיכרון העבודה. זיכרון העבודה, המוגבל בקיבולת לזמן קצר, יכול להכיל בו-זמנית רק מספר מוגבל של יחידות מידע. מכאן נוצר הקושי האנושי להתמודד עם בעיות מורכבות הכוללות מספר רב של משתנים. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על קיבולת זיכרון העבודה הוא הקשב, שלא רק משפיע על הפעלת מערכת החושים אלא גם מהווה יכולת מנטלית של ריכוז המאפשרת להתמקד במטלה קוגניטיבית ספציפית. על מנת להתגבר על מגבלת קיבולת זיכרון העבודה, אנו מארגנים את המידע ליחידות משמעות (גושים) המאפשרות לנו לחשוב על יותר פריטים בו-זמנית. בנוסף, שימוש במיומנויות חשיבה כמו פירוק בעיות מורכבות לבעיות משנה מסייע להתמודד עם מגבלה זו.

קשר הדדי בין חשיבה ורגשות

קיים קשר הדדי בין תהליכי החשיבה והרגשות. מחקרים מראים כי רגשות יכולים להשפיע על תהליכי החשיבה, כאשר תגובות רגשיות משמשות כרמזים המצביעים על חשיבות או תועלת אפשרית של מידע מסוים. בה בעת, תהליכי החשיבה עצמם משפיעים גם על הרגשות, למשל על ידי הפעלה של סכמות בעלות תכנים רגשיים. כך, הרגש משמש לעיתים כרמז היוריסטי המסייע בפרשנות של תגובה לגירוי או אדם מסוים. בנוסף, החשיבה יכולה להוביל לעיצוב והפעלה של סכמות בעלות אופי רגשי, כמו סטריאוטיפים המובילים לדעות קדומות. מכאן, הקשר ההדדי בין שני התחומים האלה יוצר חוויה אנושית עשירה ומורכבת.

עיוותים וטעויות בחשיבה

למרות היתרונות הרבים של החשיבה, לעיתים אנו נופלים קורבן להטיות קוגניטיביות ועיוותי חשיבה שונים. טעויות כמו הטיית אישור (נטייה להתעלם מראיות הסותרות את האמונות שלנו), חשיבה בשחור-לבן (כשל לוגי המתעלם מטווחי ביניים) ומגמתיות בזיכרון (נטייה לזכור ממצאים התואמים את אמונותינו) מובילות למסקנות שגויות ולפרשנות מוטעית של המציאות. הבנה של תהליכים אלה ושל הטיות נוספות, כמו הכללת-יתר ותפיסת סמלים באופן מילולי, מאפשרת לנו להיות מודעים יותר לחולשות החשיבה שלנו ולשפר את איכות ההחלטות והמסקנות שלנו.

לסיכום

החשיבה היא תהליך מרתק ורב-ממדי, הכולל יכולות קוגניטיביות, רגשיות וחברתיות. הבנה טובה יותר של המנגנונים העומדים מאחורי תהליך זה יכולה לסייע לנו להשתמש בו באופן יעיל יותר, להימנע מטעויות ולהעשיר את חיינו הנפשיים. חשיפה לעולם הפנימי של המחשבות והרהורים היא צעד חשוב להעמקת ההכרה העצמית ולשיפור היכולת להתמודד עם האתגרים היומיומיים. הבנה זו מאפשרת לנו לממש את הפוטנציאל הטמון בחשיבה ולהפוך אותה למנוף להתפתחות אישית ולהשגת מטרותינו. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: רחש (הרהור, מחשבה) 
פתרון 4 אותיות: הגיג (מחשבה, הרהור / רעיון, מחשבה), שרעף
פתרון 5 אותיות: הרהור (מחשבה)
פתרון 6 אותיות: הגיגים, שרעפים (הרהורים)
פתרון 7 אותיות: ילדי רוח, רעיונות
פתרון 8 אותיות ומעלה:
ביטויים דומים: מחשבות הרהורים מילון, מחשבות, הרהורים פירוש, מחשבות, הרהורים 6 אותיות, מה זה מחשבות, הרהורים?, מחשבות הרהורים תשבץ, מחשבה מילון, מחשבה 4 אותיות, מחשבה פירוש
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

3 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו