רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מוסרי, ישר והגון תשבץ | מוסרי ישר והגון תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מוסרי, ישר והגון תשבץ. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מוסרי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ישר והגון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מהי משמעות המילה "מוסרי" באמת?

המילה "מוסר" שאובה מהשורש העברי י.ס.ר, הממחיש את הקשר בין מוסר לבין מושגים של ייסורים, מוסר והתבוננות פנימית. מוסר מציין את היכולת האנושית הייחודית להעריך ולשפוט התנהגויות כראויות או בלתי ראויות, טובות או רעות. זוהי תכונה שבאה לידי ביטוי כבר בילדותנו המוקדמת כאשר אנו לומדים מהוריו להבחין בין מעשים המקובלים על החברה לאלו שאינם מקובלים. אך מעבר להגדרה החיצונית הזו, המוסר הינו למעשה תחום עמוק ומורכב שמלווה את האנושות מראשית קיומה ומהווה חלק בלתי נפרד מההוויה האנושית.

מה התועלת במוסר? למה בכלל להתאמץ?

השאלה הנצחית היא - מדוע בכלל כדאי להיות "מוסרי" ולהשקיע מאמץ בכך? התשובה היא שללא תשתית של התנהגויות וערכים מוסריים מוסכמים, החברה האנושית תשרור אנרכיה של כוח הזרוע וחוסר ביטחון מוחלט. קשרי אמון בין בני אדם, כבוד לזולת, תחושת חובה ואחריות, רגישות לסבל הזולת - כל אלו הם מנשמת אפה של חיי חברה תקינים. אמנם לא תמיד קל לנהוג על פי קודים מוסריים מחמירים, אך ללא מוסריות משותפת לא ניתן להרים ממשלות, לקיים מסחר, לנהל מלחמות או לקדם ערכים נעלים כלשהם. המוסר הוא האמצעי לחיים משותפים מסודרים.

יסודות המוסר - מנקודת מבט פילוסופית ותרבותית רחבה

על אף שהמוסר הוא צורך אוניברסלי של האנושות, ישנם פילוסופים, הוגי דעות והשקפות עולם שונות המבינים אותו באופנים שונים. קיימות תפיסות כמו תועלתנות הרואה במוסר כלי למקסום התועלת לרבים, דאונטולוגיה המתמקדת בחובות ובמידות התנהגות גם ללא תלות בתוצאות, ורטואליזם המדגיש מידות אופי כגון אומץ, צניעות וחוכמה, אריסטוטליאניזם המחפש את הדרך האמצעית וישנם זרמים הרואים במוסר ערכים אוניברסליים וקבועים ואחרים הגורסים שהוא יחסי ותלוי תרבות. אך יחד עם כל השונויות, רוב הגישות המוסריות מסכימות על יסודות בסיסיים דוגמת כבוד האדם, צדק והגינות, אמון והכרת תודה, סובלנות וקבלת השונה, חמלה והרחקת סבל, ישרות ואמינות.

האם המוסר משתנה עם הזמן או שהוא נצחי?

בעוד שהתשתית הערכית של המוסר נשארת יציבה למדי בנוגע לעקרונות יסוד כמו איסור על רצח, גנבה או שקר, ישנם היבטים מסוימים של המוסר המתעדכנים ומשתנים עם המציאות המשתנה. למשל, בעבר היחס למיעוטים, לנשים, לעבדים ולבעלי חיים היה שונה מן הגישה המוסרית כיום - ומשקף שינוי בתפיסות הערכיות על רקע השכלה ותובנות חדשות. כך גם סוגיות חדשות כמו אתיקה סביבתית, טיפולים רפואיים מתקדמים ופיתוחים טכנולוגיים חדשניים מחייבים שיח ערכי מחודש והתאמת הגישות המוסריות הקיימות למציאות החדשה. האנושות מתפתחת והמוסר הולך ומשתכלל ומתעדכן.

דילמות מוסריות - מקור בלתי נדלה להשראה ליצירה אנושית

הנושאים והשאלות הקשורות למוסר והתנהגות ראויה הם אכן מקור נצחי להשראה עבור אמנים, סופרים ויוצרים. רוב היצירות האמנותיות הגדולות והקלאסיות עוסקות בדילמות מוסריות מסוגים שונים - מה הדבר הנכון לעשות כשיש התנגשות ערכים, האם המטרה מצדיקה כל אמצעים, כיצד נוהגים עם החלש מול החזק, כיצד שומרים על ישרות וצדק, ומהי הדרך הנכונה כשישנה התלבטות בין אהבה לבין חובה. אמנויות הספרות, התיאטרון והקולנוע הן במה מרכזית לביטוי הצדדים השונים של הנפש האנושית, החלק הגבוה והמושלם ולצידו גם הצד האפל והמציאותי, בדילמות המוסריות השונות שאנו מתמודדים עימן. בהצלחה !
 


מודעות





פתרון 2 אותיות: כן
פתרון 3 אותיות: אתי (מוסרי), ישר

פתרון 4 אותיות: 
פתרון 5 אותיות: 
מהוגן (ישר, הגון), מורלי (מוסרי)
פתרון 6 אותיות: מצפוני (אתי, מוסרי)
פתרון 7 אותיות:   
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: איש אמת, תם וישר
ביטויים דומים: מוסרי ישר והגון  מילון, מוסרי ישר והגון פירוש, מוסרי ישר והגון תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

4 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו