רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מכשיר אופטי | מכשיר אופטי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה מכשיר אופטי . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה מכשיר אופטי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית.

מכשירים אופטיים להגדלה  

עולם שלם נסתר מעינינו, עולם של פרטים קטנים, רחוקים או קלושים מכדי להבחין בהם ללא עזרים מיוחדים. כאן נכנסים לתמונה מכשירים אופטיים להגדלה, פותחים צוהר לעולמות חדשים ומאפשרים לנו לחקור, לגלות ולהבין את הסובב אותנו בצורה מעמיקה ומרתקת יותר.

עקרונות פעולה

מכשירים אופטיים להגדלה פועלים על בסיס עקרונות אופטיים שונים, ביניהם:

  • שבירת אור: עדשות מעוקלות מכופפות קרני אור, וכך מאפשרות להן להתמקד בנקודה אחת וליצור תמונה מוגדלת. סוג העדשה, צורתה וחומר ממנו היא עשויה משפיעים על אופן שבירת האור ועל תכונות התמונה המתקבלת.
  • הגדלה: יחס ההגדלה נקבע על ידי אורך המוקד של העדשה. עדשות עם אורך מוקד קצר יותר יגדילו יותר. ככל שההגדלה גבוהה יותר, כך שדה הראיה קטן יותר ורמת הפרטים הנראים בתמונה גבוהה יותר.
  • שדה ראייה: שטח האובייקט הנראה דרך המכשיר. שדה ראייה גדול מאפשר סקירה רחבה יותר, בעוד שדה ראייה קטן מתמקד בפרטים ספציפיים.
  • רזולוציה: רמת הפרטים הנראים בתמונה. רזולוציה גבוהה מאפשרת הבחנה ברורה בין פרטים קטנים, ותלויה באיכות העדשות, תנאי התאורה ועוד.

סוגים של מכשירי הגדלה

  • מיקרוסקופ: משמש להגדלת עצמים קטנים מאוד, כמו תאים, חיידקים ורקמות. סוגים שונים של מיקרוסקופים פועלים בטווחי הגדלה רחבים ומתמקדים בתכונות שונות של האובייקט הנצפה. לדוגמה, מיקרוסקופ אלקטרונים מאפשר הגדלה גבוהה פי כמה וכמה ממיקרוסקופ אור, אך דורש הכנה מיוחדת של הדגימה.
  • טלסקופ: משמש להגדלת גרמי שמים רחוקים, כמו כוכבים, כוכבי לכת וגלקסיות. טלסקופים קיימים במגוון רחב של גדלים ותצורות, החל מטלסקופים קטנים לשימוש חובבים ועד טלסקופים ענקיים המותקנים במצפים אסטרונומיים.
  • משקפת: משמשת להגדלת עצמים רחוקים, כמו נופים, ציפורים ואירועי ספורט. משקפות קיימות במגוון גדלים ועוצמות הגדלה, ומתאימות לשימושים שונים, החל מטבע ועד צפרות מקצועית.
  • זכוכית מגדלת: משמשת להגדלת עצמים קטנים, כמו כתב, תמונות וחפצים קטנים. זכוכיות מגדלות זמינות במגוון גדלים ועוצמות הגדלה, וניתן להשתמש בהן בקלות ובנוחות בכל מקום.
  • עדשות מגע: משמשות לתיקון ראייה לקויה, ומאפשרות ראייה ברורה יותר. עדשות מגדלות הן פתרון אישי המתאים לצרכים הספציפיים של כל אדם, וניתן להתאים אותן למגוון רחב של בעיות ראייה.

שימושים

מכשירים אופטיים להגדלה משמשים במגוון רחב של תחומים, ביניהם:

  • מדע: ביולוגיה, רפואה, פיזיקה, אסטרונומיה, הנדסה ועוד. מדענים וחוקרים נעזרים במכשירים אלו כדי לחקור תופעות טבע, לפתח טכנולוגיות חדשות ולגלות מידע חדש על העולם. לדוגמה, מיקרוסקופים משמשים ביולוגים לחקר תאים וחיידקים, וטלסקופים משמשים אסטרונומים לחקר כוכבים וגלקסיות.
  • רפואה: רופאים ואנשי מקצוע רפואיים נעזרים במכשירים אופטיים להגדלה לאבחון וטיפול במגוון מחלות. לדוגמה, מיקרוסקופים משמשים לאבחון מחלות זיהומיות, וטלסקופים מיוחדים משמשים לניתוחי עיניים.
  • תעשייה: מכשירי הגדלה משמשים בתעשיות רבות, כמו ייצור אלקטרוניקה, תעופה, רכב ועוד. הם מאפשרים בקרת איכות קפדנית, עבודה מדויקת עם רכיבים קטנים ותיקון תקלות מורכבות.
  • תחביבים: צפרות, צילום, אסטרונומיה, איסוף בולים, מטבעות ועוד. חובבים רבים נעזרים במכשירים אופטיים להגדלה כדי להעצים את הנאתם מהתחביב וללמוד עוד על תחומי העניין שלהם.
  • האתגרים

    • עיוותים: מכשירי הגדלה עלולים לגרום לעיוותים בתמונה, כמו סטיות כרומטיות, סטיות גאומטריות ועוד. חשוב לבחור מכשיר איכותי בעל תיקונים מתאימים כדי להבטיח תמונה ברורה ואיכותית.
    • תאורה: תאורה נכונה חשובה מאוד לשימוש יעיל במכשירים אופטיים להגדלה. תאורה לא מספקת או תאורה חזקה מדי עלולה להקשות על התצפית ולפגוע באיכות התמונה.
    • רזולוציה: רזולוציית המכשיר מוגבלת על ידי גורמים פיזיקליים. ככל שההגדלה גבוהה יותר, כך הרזולוציה יורדת. חשוב לבחור מכשיר בעל רזולוציה מספקת בהתאם לשימוש המיועד.

    העתיד

    טכנולוגיות חדשות פותחות אפשרויות חדשות ומרתקות בתחום ההגדלה האופטית. לדוגמה, פיתוחים בתחום האופטיקה האדפטיבית מאפשרים לתקן עיוותים אטמוספריים ולשפר משמעותית את רזולוציית הטלסקופים. פיתוחים בתחום הננו-טכנולוגיה מאפשרים לייצר עדשות זעירות וחומרים חדשים בעלי תכונות אופטיות ייחודיות.

    לסיכום

    מכשירים אופטיים להגדלה פותחים צוהר לעולמות חדשים ומאפשרים לנו לחקור, לגלות ולהבין את הסובב אותנו בצורה מעמיקה ומרתקת יותר. טכנולוגיות חדשות פותחות אפשרויות חדשות ומרתקות בתחום זה, ומבטיחות עתיד מרתק הן עבור מדענים וחוקרים והן עבור חובבים ואנשים מן השורה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: נאשה, עדשה
פתרון 5 אותיות: 
כוונת, מצלמה, משקפת
פתרון 6 אותיות: טלסקוף
פתרון 7 אותיות: 
הליוגרף, משקפיים, פריסקופ (משקפת צוללות / מכשיר אופטי המצוי בצוללות)
פתרון 8 אותיות ומעלה: דיגיסקופיה, הליוגרף, הליוטרופ, טריג'יקון, מיקרוסקופ, סטרובוסקופ, סטריאוסקופיה, פנקיסטיסקופ 
פתרון של שתי מילים ומעלה: זכוכית מגדלת, טלסקופ שובר-אור, מגבר אופטי, מהוד אופטי, מנורת איתות, מנחת אופטי, מסנן אופטי, מפצל קרניים, מצלמה נסתרת, עדשת טלפוטו, עדשת עין הדג סטרובוסקופ
ביטויים דומים: מכשיר אופטי 6 אותיות, מכשיר אופטי מילון, מכשיר אופטי פירוש, מה זה מכשיר אופטי?, מכשיר אופטי בצוללת
מחפשים תשובות נוספות השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

4 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו